Articles

The SHOP! trade fair came back !

Image
The Shop! show (formerly MPV - Popai) will be held in Paris until the 27 March 2025! 💶  This will also be the first edition of C!Brand. It will be held at the same time as Shop!  The C!Brand show is dedicated to ‘brand image deployment issues’ encountered  by marketers, merchandisers, creative designers, etc.  👜 The 200 exhibitors at Shop! will be delighted to welcome visitors to Paris. Furthermore,  the 2025 edition of Shop! will highlight eight different sectors: outdoor advertising, signs  and signage, interior design and decoration, packaging, print advertising, media objects,  events and window covering. Actually, in 2023, the Shop! show will have welcomed  around 9,000 visitors. The majority were marketing professionals (26%), sales people (19%),  creative and design professionals (17%), buyers (6%) and general managers (7%).  They have been working in the technology sector, in the agri-food industry, fashion and  textiles, ...

AliExpress celebrates its 15th Anniversary !

Image
Actually, AliExpress celebrates its 15th anniversary until the 27th of March 2025 !     Alibaba was founded by a former English teacher, J ack Ma . In fact, Jack Ma wanted to    enable small Chinese businesses to export their products worldwide through e-commerce.    Alibaba was primarily a B2B company. The concept of online shopping was innovative    in China. The Alibaba.com website was launched in 2000 . Jack Ma then founded    the https://fr.aliexpress.com/ website in 2010 to connect Chinese e-tailers with consumers    around the world. The official website https://fr.aliexpress.com/ offers a lot of  promotions    of up to 80% off: - The Samsung Galaxy S24 smartphone is €513 instead of €759.  😄 - The Xiaomi Mini LED 4K TV is €529 with a promotional code.  💻 - Nintendo Switch Lite is €139.99 instead of €199.99.  💫   https://www.youtube.com/watch?v=es94qNs28dU      ...

Les vidéos du dernier salon Adobe Summit sont disponibles à la demande !

Image
Le dernier salon Adobe Summit 2025 s'est achevé hier à Las Vegas (Nevada, États-Unis).    Plus de 330 conférences ont mis en valeur l'essor inexorable de l'intelligence artificielle    générative (GenAi), ainsi que la montée en puissance de la personnalisation, et de    l'expérience client. Les experts d'Adobe et les dirigeants de certaines multinationales    étaient ravis de partager leurs meilleures stratégies marketing digital sur scène: Jamie Dimon    (Chairman and CEO, JPMorganChase), Colin Fleming (Chief Marketing Officer, Service    Now), Hilary Cook (VP and Global Head, Marriott International)... En outre, ils ont évoqué    la personnalisation croissante des services, l'engagement des clients, et l'apparition de "l'IA    agentique". Par ailleurs, les conférenciers n'ont pas manqué d'insister sur les meilleurs    produits d'Ado...

Future of Retail Media ? C'est déjà complet !

Image
Future of Retail Media est un événement annuel consacré aux nouvelles tendances du Retail Media . Les rédacteurs du site Web du Journal du Marketing définissent "le retail media désigne une forme  de publicité digitale permettant aux marques de diffuser des annonces ciblées sur les sites e-commerce  et les applications des retailers. Cette stratégie marketing innovante exploite les données clients  des retailers pour offrir aux consommateurs des publicités pertinentes tout au long de leur parcours  d’achat en ligne". Les dépenses de retail media vont encore augmenter. En outre, selon l'IAB Europe,  les investissements dans le retail media attendront environ 25 milliards d'euros.   💵 La fin des cookies tiers, l'essor inexorable de l'intelligence artificielle (AI), "la convergence et entre le digital et point de vente" représentent de nouveaux défis auxquels le marketing et  la publicité du secteur du Retail Media devra s'adapter.   📈 ...